söndag 26 augusti 2012

Skolan!?

Haha, gick in för att blogga men glömde av vad jag hade att skriva om.. Men så kom faktiskt Elin på att jag (vi) börjat gymnasiet! Så tänkte skriva lite om hur det är där..
Första dagen hade jag sällskap med Therese och Aleks på tåget, och satt på centralen i gbg med dom i typ en timma och byggde upp nervositeten..
Sen när jag skulle gå så glömde jag förståss av vilket håll jag skulle åt så jag gick på magkänsla, list och västtrafiks iphone app och åkte åt rätt håll. Men till slut så kom jag fram till Burgården (där det stod på lappen som jag fått hemskickad att vi skulle mötas..) och väntade. Vi skulle mötas 11 allihopa, och klockan blev snart 5 i 11. Men ingen förrutom jag och två till var där. Tillslut så var den 10 över 11 och vid det laget hade jag och den ena personen som stått där kommit fram till att vi skulle börja i samma klass, och att båda var lika förvirrade. Så jag och Daniella (som hon heter) gick till expeditionen (eller var det nu var) och frågade, men där fick vi bara skäll. Så vi frågade en annan som gav oss fel väg, så vi frågade ytterligare en och när klockan var halv 12 kom vi äntligen fram dit vi skulle! Haha vilken bra start..
Men resten av dagen var toppen, men kanske lite seg ändå. Träffade massa nya människor och så, men ärligt talat så är jag så himla trött på alla dessa j*vla namnlekar och lära känna-övningar.. Kommer man väl inte ifrån antar jag ^^
Annars har det vart bra, dom har massa djur där (bland annat 8 st chihuahuor, en irländsk setter mix valp på fyra månader, en svart schäfer och en Belgisk vallhund än så länge, men även 6 marsvin, 4 kaniner, väldigt många hamstrar, ohyggligt många möss, typ 7-10 råttor, akvarium över allt, 1 fågelspindel, tre ödlor och två ormar tror jag), är jätteschyssta och jag trivs som fisken i vattnet :) nu återstår det bara att se om jag kan ha med hund där lite oftare..
För övrigt har jag inte gjort så mycket, jag var på agilitytävling förra helgen och det var vääääldigt kul! Älskar att se hur glad både förare och hund är, men också hur duktiga hundarna är och hur roligt dom verkar ha :) När jag får min hund har jag bestämmt mig för att börja tävla i agility, därför siktar jag på antingen kooikerhondje, berger des pyrenees a face rase, sheltie eller jack russell terrier :)
Jag har även haft Sampei nu i över en vecka, han åkte hem idag.. Så tomt var det när jag kom hem, saknar att ha hund :(( När jag lämnade över honom till hans "ägare" ville han gå med mig istället för ägaren.. Lilla gubben, jag saknar dig redan! Men men, så är det att va hundvakt!
Nu har jag inte mer att skriva, förrutom att jag fyller 16 om exakt  40  minuter! Grattis till mig typ xd



                                                                 Haha Sampei tog chansen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar